Print

Марк Томкинс: Импровизацията като "минно поле"

 

Един от най-оригиналните през последните 20 години танцови артисти в Европа ще гостува в края на април в София на Международния фестивал за съвременен танц и пърформанс „Антистатик“. Това е американско-френският хореограф и изпълнител Марк Томкинс. Той се нарежда заедно със Стив Пакстън и Лиза Нелсън сред основните имена в импровизацията в танца, които я утвърждават не само като работен метод при създаване на хореография, но и като самостоятелна сценична форма. Марк Томкинс се занимава усилено с изследване на процеса на създаване на композиция в реално време, т.е. в момента на самото изпълнение, сътрудничейки си с танцьори, музиканти, светлинни дизайнери и визуални артисти. Той ще гостува на „Антистатик“ с едно от най-ярките си представления – „В почит към…“, посветено на четири легенди на танца на 20. век. В рамките на платформата за танцови практики и теории Teachback/Без дистанция Томкинс ще проведе работно ателие по т.нар. „моментна композиция“ (real time composition) с български и международни професионалисти. Като въведение във възгледите му за импровизацията ви предлагаме негов текст, написан по повод на уъркшоп, който провежда в Румъния през 2001 г.

Read more...
 
Print

 Свободна сцена на фокус

Независимите организации в кривото огледало на достъпа

България е все още единствената страна в Европейския съюз без обособени пространства и центрове за продуциране и представяне на съвременни независими изпълнителски изкуства. Новата Методика за финансиране на държавни театри допълнително поставя неизгодни условия за достъпа на независимите артисти до техните сцени. Културният изследовател Кремена Христова за „кривото огледало” на достъпа, последиците от него и възможни решения.  

Read more...
 
Print

                                                                                                                                                                                              свободната сцена на фокус

Танц и технология

 

От вагнеровата идея за тотално изкуство до днешно време съвременното представление използва всички възможни сетива, за да стимулира желания ефект у своята публика. Мащабни декори, стряскащи звуци, аромати, видео среда - всички трикове са подчинени на целта зрителят да бъде въвлечен в представлението.

Read more...
 
Print

КОЛАБОРАТИВНИЯТ ТВОРЧЕСКИ ПРОЦЕС В ТЕАТЪРА



от Калина Терзийска



Дивайзинг или колаборативното творчество (КТ) е начин на създаване на представле-ние, използван от много съвременни театрални компании и активно преподаван в училища и университети в Европа, Америка и Австралия. Извън театъра, думата DEVISE  - означава измислям, създавам, изобретявам, съчинявам, сътворявам, планирам. Терминът ДИВАЙЗИНГ описва начин на работа, при който в началото на творческия процес отсъства драматургичен текст. Понятието се използва по-често от британски и австралийски компа-нии, в САЩ аналогичната дейност по-често се среща като „колаборативно творчество”.  

Read more...
 
Print

   Тематичен блок: Танцът между неподвижността и движението

РАЗМИВАНЕ НА ДИСТАНЦИИТЕ В ТАНЦА

Един от водещите изследователи на съвременния танц Андре Лепеки за рухването на границите между танцъори, хореографи, критици и други участници в полето на танца. 

Read more...
 
Print

Тематичен блок: Танцът между неподвижността и движението 

РАЗГОВОР ЗА НЕПОДВИЖНОСТТА
с Андре Лепеки, Диана Теодорес, Мириам Ван Имшут, Скот деЛахунта, Рик Aлсоп, Изабел Жино

Част от проект «Разговори за хореографията», който се състои като поредица от четири новаторски изследователски събития, които надхвърлят обичайния формат на конфренцията/симпозиума, отдавайки водещо значение на публичната дискусия между хореографи, критици, автори и теоретици на пърформънса.

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 Next > End >>

Page 1 of 2
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 2.5 Bulgaria License.