Print

Тематичен блок: Танцът между неподвижността и движението 

РАЗГОВОР ЗА НЕПОДВИЖНОСТТА
с Андре Лепеки, Диана Теодорес, Мириам Ван Имшут, Скот деЛахунта, Рик Aлсоп, Изабел Жино

Част от проект «Разговори за хореографията», който се състои като поредица от четири новаторски изследователски събития, които надхвърлят обичайния формат на конфренцията/симпозиума, отдавайки водещо значение на публичната дискусия между хореографи, критици, автори и теоретици на пърформънса.

Read more...
 
Print
Тематичен блок: Танцът между неподвижността и движението

Танц и метафизика на движението

В нашето съзнание танцът и движението са неизменно свързани. Но дали наистина те са едно и също нещо?

Read more...
 
Print
Тематичен блок: Танцът между неподвижността и движението 
ПОЛИТИКА НА ТЯЛОТО. ТАНЦ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ

Под седалките на зрителите нещо бушува. Като че ли цял оркестър се е настанил под платформата за публика. Из процепите до ушите на зрителите достигат, прецизно разделени по групи инструменти, звуците на композицията на века – "Пролетно тайнство" на Стравински.

Read more...
 
Print
 Тематичен блок: Танцът между неподвижността и движението
ВЪПРОСЪТ ЗА КАЧЕСТВОТО В СЪВРЕМЕННИЯ ТАНЦ

За разлика от визуалните изкуства, в танца няма пазар без граници, който да може да послужи като критерий за качество. За да се открие качеството в танца, е необходимо да се разберат криволичещите пътища, личните пристрастия,  стратегии и задънени улици, чувствата и идеите, които превръщат едно аморфно „намерение” в творба.

Read more...
 
Print
Written by Miroslava Marianova   

Бележки върху отношението между пърформанса и постмодерната театралност


Понятието пърформанс като назоваване на определени културни и арт практики се появява през 70-те години на миналия век в САЩ, Европа и Япония. По същото време в пространството на теорията влиза и още едно също толкова многозначно, разнопосочно и със широк социо-културен обхват понятие – постмодернизъм.

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 Next > End >>

Page 2 of 2
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 2.5 Bulgaria License.