Print

 

 ТВЪРДА ЛИ Е МЕКАТА МАТЕРИЯ

 
                               

Самото споменаване на имената от екипа на спектакъла „Гóлем", чиято премиера се състоя на 15 октомври в ДНК-Пространство за съвременен танц в София, създаде предусещането за нещо специално, още преди да сме видели самото представление. Режисьорката Анна Данкова дълго държи публиката в напрежение, тъй като нейната задълбочена работа отнема време и премиерите й са през няколко години. Но чакането си заслужава, пише Ани Васева.

Read more...
 
Print

АСТ Фестивал за свободен театър 2015: обратна връзка

 act fest

Петото издание на АСТ Фестивала за свободен театър измина между 19 - 22 ноември 2015 в София. Обикновено в цикъла на живота на една организация нейната петгодишнина се натоварва с очаквания да осъществи преход от период на изграждане към период на съзряване, указвайки и евентуални потребности за обновление, пише Ангелина Георгиева в своята обратна връзка.

Read more...
 
Print

                                                                                                                                                                                                  свободната сцена на фокус

Затъмнение”: когато въпросът „как” е по-важен от въпроса „какво”

© Philippe Weissbrodt

В рамките на осмото издание на One Dance Week в Пловдив (17.10 - 1.11. 2015) бяха представени седем международни продукции. Макар и всички да са в сферата на съвременния танц, е почти невъзможно, а може би в случая и ненужно, да се изведе обща тематика или концепция в програмирането им на фестивала. Отличителното в него тази година е наблягането на извънредното разнообразие от съвременни изпълнителски изкуства,  движенчески и перформативни практики. Всяко от представленията доказва тенденцията към хибридизация и преливане на съвременния танц с други изкуства в непосредствен и неочакван код. Още от Елена Ангелова за „Затъмнение“ на Компания „Филип Сер“ (Швейцария).

Read more...
 
Print

 

свободната сцена на фокус

Експериментални обекти

©Julia Change

Силке Грабингер е танцьор и хореограф. Тя е жена, красива жена, и подчертаването на тази подробност е от значение. Пробива на танцовата сцена с брейк данс и се изстрелва във висините на въздушната хореография в спектакъл на „Цирк дьо Солей“ в Лас Вегас. Тези факти от биографията на австрийската артистка, ведно с нейната аура, физикалност и движенчески тренинг, се превръщат в материал за проекта й, този път в съвременния танц – „Силке Грабингер като обект на експеримент“. В него тя кани различни хореографи с изразен индивидуален почерк да създадат 10-минутно соло за нея. Какви представи се приписват на личността й и артистичния й профил, с какви теми и въпроси я свързват те и какво прави тя с тях? Софийският международен фестивал за съвременен танц и пърформанс „Антистатик“ 2015 съвместно с платформата „Aerowaves” представи селекция от създадените миниатюри. За тях пише един от програматорите на фестивала и театралният критик Ангелина Георгиева.

Read more...
 
Print

свободната сцена на фокус

 

Кой се страхува от Сашка Васева

(протягане към ерогенна театрална критика)

 

На 29 юни, след предизвикалия усилена дискусия концерт на интернет звездата Джорджано, Иво Димчев отправи поредното предизвикателство към арт общността, канейки на сцената на създаденото от него пространство за съвременни изкуства и музика МОЗЕЙ Сашка Васева с репертоар от оперетни и оперни арии. Реакциите и дискусиите по социалните мрежи и по медиите не стихват и до днес. В един не по-малко провокативен текст Младен Алексиев ни пресъздава концерта в неговата събитийност.

Read more...
 
Print

свободната сцена на фокус

 

Модел на полу(пълното) разпадане

 

През изминалата есен Марий Росен, в режисьорското си амплоа, и екипът му отведоха на театър в някогашен магазин в стария еврейски квартал на София, за да разкажат за "Влиянието на гама лъчите върху лунните невени" от Пол Зиндел. След премиерата в рамките на АСТ Фестивала за свободен театър 2014 представлението се премести в пространство на ОКИ „Средец”, до скоро ползвано за пицария. С този проект Марий Росен продължи да развива своя интерес към „театъра в реална среда“, който се стреми непосредствено да пресъздава житейската обстановка, описана в пиесата. Не случайно той предизвика сериозен интерес от страна на публиката и театралната гилдия. Доказателство за това са наградите „ИКАР” 2015 за режисура и водеща женска роля (Ани Вълчанова), участията по фестивали и включване в основната селекция от български спектакли на Международния театрален фестивал „Варненско лято” 2015. Повече разказва Ина Дублекова.

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 4 of 18
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 2.5 Bulgaria License.